Ulotka jest sprawdzonym rozwiązaniem, które może nam zapewnić uwagę klientów. To jednak również wymagający nośnik reklamowy, dobrze znany przez adresatów. Jak zatem przyciągnąć ich do nas?
Postaw na dobre wrażenie
Tworząc ulotkę dobrze jest mieć przez cały czas świadomość tego, że ma się jedynie dwie sekundy na to, aby wpłynąć pozytywnie na zainteresowanie ze strony potencjalnych odbiorców danych towarów i usług. Jeśli więc ten czas ma być dobrze wykorzystany, w pierwszej kolejności warto zastanowić się nad korzyściami, jakie niesie za sobą użycie chwytliwego nagłówka. Warto też pamiętać, że musi być on dobrze widoczny, nie trzeba więc bać się jego wyeksponowania.
Jeśli pierwszy cel został osiągnięty, a musimy przez cały czas zakładać, że tak właśnie się stanie, musimy zacząć zastanawiać się nad tym, jak utrzymać uwagę czytelnika. Po raz kolejny sprawdza się przy tym zasada mówiąca o tym, że mniej znaczy więcej. Jeśli ulotka będzie zawierać zbyt wiele informacji, najprawdopodobniej nie zachęci, ale zniechęci swojego odbiorcę do zapoznania się z jej treścią. Najlepiej stawiać zatem na najważniejsze informacje i koncentrować się na tym, aby ich przekaz był maksymalnie czytelny.
Cel ten można osiągnąć między innymi dzięki listom, polom tekstowym i infografikom, dzięki podkreślaniu najważniejszych informacji kolorem albo większą czcionką, a także dzięki samemu wyborowi takiej czcionki, która jest łatwa w odbiorze. Nie wolno też zapominać o pozostawieniu przestrzeni.
Potrzeba zapełnienia każdego białego miejsca na ulotce jest dość powszechną praktyką. Niestety, jest również dość powszechnym błędem i w takich kategoriach najlepiej jest o niej mówić. Warto też pamiętać o tym, że ulotka powinna być zrozumiała. Język branżowy brzmi inteligentnie i czasem rzeczywiście można zaimponować komuś za jego pośrednictwem. W tym przypadku jednak najlepiej tłumaczyć każdy termin, który może się wydać niezrozumiały.
Jeśli chcemy uatrakcyjnić ulotkę, cel ten możemy osiągnąć przy użyciu zdjęć. Powinny być one jednak dopasowane do treści, a co za tym idzie – jeśli brak nam odpowiedniego zdjęcia, najlepiej zrezygnować z takiego rozwiązania zamiast umieszczać cokolwiek. Warto też zastanowić się nad wielkością ulotki. Jak nietrudno się domyślić, także ona powinna być dopasowana do naszych potrzeb. Najpopularniejszym jest format A5, z pewnością nie jest on jednak jedynym, który może nas zainteresować. Doświadczenie podpowiada też, że drukowanie jednostronnej ulotki to działanie pozbawione sensu. Jeśli nie mamy wystarczająco wiele tekstu, problem ten najlepiej rozwiązać zmniejszając jej format.
Klient chce wiedzieć, co dalej
Dzięki przygotowanej przez nas ulotce, klienci uzyskali konkretne informacje. Nie oznacza to jednak, że mają pojęcie, co zrobić z nimi dalej. Musimy więc pamiętać o tym, że ulotka powinna zawierać także wezwanie do działania.
Wszystko trzeba sprawdzić
Nawet, jeśli wydaje się nam, że ulotka jest bliska ideałowi, nie powinno się popadać w przesadny optymizm. Znacznie lepszą opcją wydaje się dokładne sprawdzenie, czy jest tak w rzeczywistości. Literówki i błędy gramatyczne zdarzają się przecież każdemu.