Marketing papierowy, mimo tego, że spora cześć życia toczy się w internecie, wciąż ma się całkiem dobrze. Wiele firm decyduje się na wybór drukarni online, które wiążą się z mniejszym kosztem i szybszym składaniem zamówienia. Niezależnie od nakładu oraz wielkości projektu, warto poświęcić dłuższą chwilę na wybór wykonawcy. Niestety, drukarnia drukarni nierówna - jak wybrać tę właściwą? Oto kilka praktycznych porad.
Jaka strona, taka drukarnia
Strona internetowa odpowiada za pierwsze wrażenie dotyczące firmy. Drukarnie online powinny mieć pojęcie o obecnych trendach i kierunkach estetycznych, a także dbać o to, by strona była aktualna. Warto więc zadać sobie kilka pytań. Czy na stronie wszystko działa, jak należy? Czy poruszanie się po niej jest intuicyjne i przyjemne? Jak się na nią patrzy? Drukarnia internetowa powinna budzić zaufanie i wiarę w to, że zrealizowany projekt będzie prezentował się świetnie.
Cena - nie zawsze najniższa
Absolutnie nie chodzi o to, by było najtaniej. Niestety, bardzo niskie ceny często wiążą się z marną jakością wydruku czy brakiem dbałości o detale. Warto więc szukać dobrego stosunku jakość - cena, nie najniższej ceny. W cenie kryje się praca urządzeń, opłata za lokal, wypłaty pracowników, cena materiałów... to naprawdę sporo. Nie chodzi o to, by przepłacać, a docenić pracę. Cena mocno odstająca od innych pozornie na korzyść klienta powinna zawsze budzić czujność. Być może wynika z marnego tuszu, kiepskich sprzętów lub pośpiesznej, niedbałej obróbki materiałów. Niekiedy koszty są też ukryte w kosmicznej cenie dostawy. Szukając oszczędności, warto zachować czujność.
Szeroka oferta to dobra oferta
Nawet, gdy klient szuka prostej usługi. Jeśli drukarnia używa różnorodnych materiałów, oferuje wiele formatów i opcji druku, prawdopodobnie jest rozwiniętą, doświadczoną firmą. Możliwość różnorodnego druku w jednym miejscu przekłada się także na szybszą realizację różnorodnych zleceń. Odcienie kolorów będą spójne i pokrywające się, a możliwość zdecydowania się na dodatkowe usługi zawsze dostępna.
Kontakt z pracownikami drukarni
Obsługa klienta w drukarni internetowej to także bardzo jasna przesłanka do wnioskowania o jakości innych usług. Nowoczesna drukarnia powinna obsługiwać czat na stronie i zatrudniać pracownika, który w godzinach pracy zawsze będzie do dyspozycji klientów. Warto upewnić się, czy drukarnia jest otwarta na negocjowanie różnych warunków zlecenia i na zaoferowanie dodatkowych usług, na przykład graficznych czy projektowych. Dobry kontakt to zaufanie i satysfakcjonująca współpraca.
Darmowe szablony i narzędzia do konfiguracji
Drukarnia otwarta na współpracę i szanująca zdanie klienta to skarb. Jeśli dodatkowo oferuje darmowe szablony do wykorzystania lub umożliwia dostęp do narzędzi konfiguracyjnych - jest wspaniale. Takie możliwości przekładają się na znaczną oszczędność czasu i pieniędzy. Dobrze stworzone narzędzie pozwala zaprojektować wydruk nawet osobie bez kompetencji graficznych. Taki gratis doskonale pokazuje, że drukarnia dba o klientów.