Ulotka jest jednym z najprostszych narzędzi, które można wykorzystać w celu promocji firmy. Jednak uwagę klientów przyciągnie tylko ulotka, która będzie zawierała niezbędne informacje, a do tego będzie szykowna. Stworzenie ulotki, która spełni te cechy, która sprawi, że sprzedaż wzrośnie nie jest jednak zadaniem prostym. Jakie elementy należy wziąć pod uwagę, aby powstała ulotka, która będzie jednocześnie narzędziem efektywnym i efektownym?
Projekt każdej ulotki trochę od siebie się różni, warto jednak wybrać do jej zaprojektowania wyjątkowo skuteczną technikę marketingową – model AIDA. Dzięki niemu prezentowana usługa lub produkt przyciągną uwagę potencjalnych klientów. AIDA to akronim. Pod poszczególnymi literami kryją się:
A – Attention (uwaga) – ulotka powinna przyciągać uwagę klientów. Ten cel osiągniemy stosując ciekawe zdjęcie, interesujący kolor, wyróżniony nagłówek.
I -Interest (zainteresowanie) – gdy uda ci się już skupić uwagę, kolejnym twój krok to wzbudzenie zainteresowania. Możesz osiągnąć ten cel składając w nagłówku obietnicę sugerującą klientowi,że dany produkt rozwiąże jego problemy.
D- Desire (pożądanie) – kolejny krok to przekonanie klienta, że potrzebuje danego produktu. W tej roli najlepiej sprawdzają się właściwy, przekonujący tekst oraz zdjęcia.
A- Action (działanie) – w ostatnim kroku naszym celem jest zachęcenie klientów do akcji: odwiedzenia strony internetowej, odwiedzenie placówki, wykonanie telefonu. Aktualnie do AIDA coraz częściej dodawana jest także litera L lub S. L – Loyalty (lojalność) lub S- Satisfaction (satysfakcja) to dążenie do tego, aby klient do nas nie tylko wrócił, ale także polecił nas innym.
1. Określ cel
Dlaczego potrzebujesz ulotki? To pytanie tylko z pozoru wydaje się oczywiste. Warto je sobie zadać po to, aby móc się skupić na spodziewanych efektach. Dlatego też najpierw odpowiedz na umieszczone niżej pytanie, a później oddaj je w ręce osoby, której powierzysz projektowanie ulotki: Do kogo kierujesz swoją ulotkę? Jaką reakcję powinna ona wzbudzić? Jaki jest najlepszy sposób do opisania i pokazania Twojej firmy lub usługi? Czym wyróżniasz się na tle konkurencyjnych firm? Gdzie zamierzasz wykorzystać ulotki? Czy będą one rozsyłane do skrzynek pocztowych, czy może dostępne w recepcji? Od odpowiedzi na to pytanie zależy format ulotki, gramatura użytego do druku papieru i liczba stron. Chodzi tutaj zarówno o estetykę jak i o wydatki. Zarówno koszty druku, jak i wysyłki mailingowej podniesie ulotka, której format będzie większy, a do tego zostanie wydrukowana na grubszym papierze.
2. Najważniejsza jest treść, a nie forma
Projekt jest bardzo ważny – to oczywiste. Nie zawsze jednak wyszukana i gustownie zaprojektowana ulotka przekłada się na zwiększenie sprzedaży. Przyszłych klientów najbardziej interesują dwa aspekty: Jaką korzyść z tego odniosą? Dlaczego mają wybrać produkt właśnie Twój? Znajdziesz odpowiedzi na te pytania, gdy wspomnisz 3 kluczowe korzyści, które odniesie klient, który wybierze Twoją usługę. Jest to najbardziej optymalny sposób na to, aby przekonać klientów do wybrania właśnie nas.