Jeśli chodzi o dobry branding, można od razu pomyśleć o zwykłych głównych pretendentach, takich jak Starbucks, Coca Cola i Nike. Sprzedają pożądane produkty, ich logo jest rozpoznawalne i wszędzie, gdziekolwiek się znajdziesz, od banerów reklamowych, przez reklamy telewizyjne, po półki najpopularniejszych sieci sklepów. I wreszcie, są najbardziej zaufane i kochane.
Kiedy myślimy o budowaniu marki, tak naprawdę nie musimy nawet szukać tak daleko. Jasne, Starbucks jest kluczowym graczem, ale podobnie jest z wieloma naszymi klientami, którzy każdego dnia udowadniają nam, co to znaczy mieć udaną markę. Po zapoznaniu się z kilkoma dobrymi przykładami skutecznej marki zebraliśmy kilka naszych najważniejszych wskazówek, jak stworzyć niezapomnianą, lubianą markę, do której wszyscy dążymy.
Nasze 5 najlepszych wskazówek dotyczących skutecznego budowania marki:
- Zdobądź skuteczne logo - i upewnij się, że dobrze wygląda. Upewnij się, że Twoje logo jest chwytliwe i jasno przekazuje informacje o Twojej firmie i przesłaniu.
Bądź konsekwentny w wyglądzie, kolorach i rozmiarach swoich zdjęć i logo. To pomoże Ci być rozpoznawalnym za każdym razem.
Reklamuj się. Reklamuj się skutecznie. Poznaj swój rynek docelowy i reklamuj się w taki sposób, aby do nich dotrzeć. Użyj najpotężniejszych narzędzi reklamowych dostępnych dla Ciebie, i zawsze śledzić swoje metryki i sukces. Pamiętaj, że im więcej klientów widzi Twoje logo i reklamy, tym bardziej prawdopodobne jest, że będą o Tobie pamiętać, gdy będą potrzebować Twojej usługi lub produktu!
Bądź tak jasne, jak to możliwe w swojej wiadomości i reklamy: co robisz, jak to zrobić inaczej, i co oferujesz?
Stwórz wiarygodność i zaufanie - niezależnie od tego, czy jest to gwarancja satysfakcji klienta, czy spersonalizowany serwis, upewnij się, że klienci wiedzą, że będą pod dobrą opieką i ZAWSZE otrzymają produkt wysokiej jakości.
Jakie są Twoje najlepsze wskazówki dotyczące budowania marki?