Przy ponad 1 milionie restauracji w Stanach Zjednoczonych, pyszne jedzenie i wyjątkowa obsługa to absolutne minimum, którego potrzebujesz, aby odnieść sukces. Dobrą wiadomością jest to, że jemy na mieście więcej niż kiedykolwiek. W 2017 roku Amerykanie wydali 48% rodzinnego dolara na jedzenie w restauracjach, w porównaniu do 25% w 1955 roku.1
Aby pozostać konkurencyjnym, restauratorzy nie mogą już polegać tylko na słowie z ust; raczej powinni zainwestować trochę czasu i zasobów w opracowanie wielopłaszczyznowej strategii marketingowej. Jak w każdej innej branży, istotne jest, aby zrozumieć grupę docelową, do której staramy się dotrzeć, ponieważ pomoże to w kształtowaniu działań marketingowych i zmniejszy ogólne koszty. Upewnij się, że Twoje kampanie marketingowe i materiały promocyjne są spójne i odzwierciedlają Twoje przesłanie i docelową grupę demograficzną.
Gotowy, aby zacząć? Oto 22 przyjazne dla budżetu restauracji wskazówki marketingowe, które są sprawdzone, aby zwiększyć ekspozycję i dostarczyć wyniki.
1. Pocztówki direct mail
Mimo, że internet pozwala restauracjom na prowadzenie marketingu daleko i szeroko, twoimi najczęstszymi klientami będą ci, którzy mieszkają lub pracują w pobliżu. Skuteczna kampania direct mail może zwiększyć ruch w restauracji praktycznie z dnia na dzień!
Pocztówki są niedrogim i widocznym sposobem na rozpowszechnienie informacji, zwłaszcza w połączeniu z usługą USPS® Every Door Direct Mail®. Dzięki EDDM® możesz wysłać pocztówkę do każdego domu na preferowanej trasie za ułamek kosztów standardowej poczty masowej typu presort. (Należy pamiętać, że nie wszystkie rozmiary pocztówek kwalifikują się do EDDM®. Według USPS®, dwa najpopularniejsze rozmiary pocztówek to 6,5" x 9" oraz "8,5 x 11").
Jeśli oferujesz usługę doręczenia, wyślij pocztówkę do każdego domu i zakładu w promieniu doręczenia. W przeciwnym razie, dobrą zasadą jest skierowanie jej do wszystkich w promieniu od 3 do 5 mil, ponieważ badania pokazują, że większość konsumentów woli pozostać na miejscu, kiedy je na mieście lub załatwia sprawy. Dodaj hojny kupon lub dwa, aby zwiększyć szansę, że odbiorca będzie trzymać na pocztówce.
2. Email Marketing
Podobnie jak większość amerykańskich smakoszy (86%)2, lubię sprawdzać menu restauracji przed dokonaniem rezerwacji. Nie pamiętam jednak, kiedy ostatnio na stronie internetowej restauracji poproszono mnie o podanie adresu e-mail.
Email marketing ma jeden z najwyższych współczynników konwersji wśród wszystkich kanałów marketingowych, ponieważ kierujesz go do już zaangażowanej grupy odbiorców. Zachęć odwiedzających stronę do subskrypcji wiadomości e-mail za pomocą wyskakującego okienka, które oferuje atrakcyjną zachętę, np. zdjęcia potraw, nagrody urodzinowe lub ekskluzywne rabaty dostarczane prosto do ich skrzynek pocztowych.
3. Szyldy typu A-Frame lub Tablice Kanapkowe
Zatrzymaj potencjalnych klientów w miejscu dzięki wysokiej jakości tablicom chodnikowym! Masz tylko kilka sekund, aby przykuć ich uwagę, więc spraw, aby Twój przekaz się liczył. Czarne szyldy A-Frame są szczególnie popularne wśród food trucków, ponieważ ciemniejszy odcień i trwała konstrukcja sprawiają, że są one odpowiednie do częstej obsługi i ciągle zmieniających się środowisk.
Oto kilka wypróbowanych i prawdziwych pomysłów na oznakowanie restauracji:
- Reklamuj specjalności lunchowe po jednej stronie i specjalności na happy hour po drugiej.
Podkreślaj limitowane i sezonowe dania, aby stworzyć poczucie pilności.
Promuj pożądane korzyści, takie jak darmowa szybka sieć bezprzewodowa lub muzyka na żywo
Wyświetlaj zapierające dech w piersiach wielkoformatowe zdjęcia jedzenia, aby przyciągnąć głodnych klientów.
4. Dekoracje okienne
Podobnie jak w przypadku znaków A-Frame, odpowiedni wystrój okna zamieni przechodniów w klientów. Chociaż najczęstszym zastosowaniem dla naklejek okiennych i kalkomanii są nazwy restauracji i godziny, są one idealne do ogłoszenia nowego dania lub smaku, wyświetlania menu, lub chwalenia się niedawnym wyróżnieniem lub osiągnięciem.
5. Daj coś od siebie dla społeczności
Partnerstwo z lokalną szkołą, organizacją non-profit lub charytatywną jest wygraną dla obu stron. Nie tylko będziesz dokonywania zmian, klienci docenią gest i rozprzestrzeniania słowo, więc będzie w stanie dać z powrotem, że dużo więcej. Jednak przy tak wielu sposobach przekazywania darowizn, podjęcie decyzji, która ścieżka jest dla Ciebie najlepsza, może być przytłaczające. Oto kilka przykładów na to, jak restauracje włączyły dawanie datków do swoich modeli biznesowych:
- Za każde zakupione burrito lub miskę, meksykańska franczyza Zambrero przekazuje 1 posiłek dla kogoś w potrzebie.
Kawiarnia Muddy Paw z siedzibą w Los Angeles przekazuje 10 procent z każdej filiżanki kawy na rzecz lokalnych organizacji ratujących zwierzęta.
Od września do maja sieć restauracji Tacolicious w Bay Area przekazuje 15 procent miesięcznych wpływów z poniedziałkowych posiłków na rzecz okolicznych szkół. Od 2012 roku udało im się zebrać ponad 1 milion dolarów.
6. Filmy o jedzeniu na Instagramie
Instagram filmy żywności są tak popularne, że istnieją teraz całe firmy, które obracają się wokół nich. Nie jest niczym niezwykłym, że te filmy zgarniają setki tysięcy wyświetleń, więc mogą być niezwykle potężnym narzędziem marketingowym.
Niech ktoś sfilmuje wykonanie popisowego dania lub deseru Twojej restauracji, a następnie zmontuje cały proces w 30-60 sekundowy filmik. Małe rzeczy mają znaczenie, jak o niezagracony blat i tło, więc zalecamy oglądanie kilku podobnych filmów przed próbą własnych.
7. Karty lojalnościowe
Nie bez powodu prawie każda sieć kawiarni ma swój własny program lojalnościowy - koszt darmowej kawy jest niczym w porównaniu z kosztem pozyskania nowego klienta. Karty lojalnościowe są również jedną z najłatwiejszych do wdrożenia strategii marketingowych dla małych firm. Popularne oferty oparte na kartach lojalnościowych obejmują otrzymanie dziesiątej pozycji gratis lub otrzymanie bonu upominkowego za każdą wydaną kwotę.
Twoje karty lojalnościowe muszą być wysokiej jakości i trwałe. Nie tylko są one odzwierciedleniem Twojej marki, ale także, miejmy nadzieję, są często używane. Zalecamy drukowanie ich na kartach premium o specjalnym kształcie, aby łatwiej było je znaleźć w portfelu lub torebce.
8. Zorganizuj konkurs
Zorganizowanie konkursu to świetny sposób na generowanie szumu - upewnij się tylko, że jest on związany z Twoją działalnością! Jeśli jesteś właścicielem kawiarni, zorganizuj coroczne mistrzostwa latte art. W przypadku restauracji, wyzwanie żywieniowe (kto zje najwięcej skrzydełek kurczaka lub dokończy gigantyczną pizzę) zawsze przyciąga tłumy. Nie zapomnij dotrzeć do lokalnej prasy, pisarzy kulinarnych i influencerów mediów społecznościowych, aby pokryć wydarzenie, aby przyciągnąć więcej uczestników i zwiększyć ekspozycję.
9. Przeszkol swoich pracowników, aby byli marketingowcami
Twój personel może uczynić lub złamać reputację restauracji, więc właściwe szkolenie jest niezbędne do sukcesu restauracji. Każdy aspekt obsługi, od wstępnego powitania do upuszczenia czeku, powinien być starannie opracowany, tak aby klienci byli bardziej skłonni wyjść zadowoleni, stać się powtarzającymi się klientami i polecać Twój lokal innym!
Oto kilka przykładów jak restauracje mogą szkolić pracowników, aby działali jako przedłużenie ich marki:
- Utrzymanie skrupulatnych i spójnych standardów wyglądu. In-N-Out wymaga od pracowników noszenia czystych, białych uniformów, dzięki czemu uosabiają oni zdrowy wizerunek sieci.
Kiedy klient pyta, co jest dobre w menu, pracownik powinien polecić dwa lub trzy popularne dania, zamiast mówić "wszystko".
Podnieś rangę codziennego języka. Pracownicy Chick-fil-A są podobno szkoleni, aby na "dziękuję" odpowiadać "miło mi", a nie "nie ma za co".
Upoważnij serwerów do załatwiania spraw. Daj im wskazówki, kiedy oferować zniżki lub darmowe przedmioty, jeśli to jest to, czego potrzeba, aby uspokoić niezadowolonego klienta.
10. Magnesy na samochody
Jeśli Twoja restauracja posiada flotę samochodów firmowych lub dostawczych, zmaksymalizuj ich wartość za pomocą niestandardowych magnesów samochodowych! Będziesz chciał, aby tekst był duży i odważny, więc nie umieszczaj dużo więcej niż nazwa restauracji, tagline lub specjalność, numer telefonu i strona internetowa. W tle niech znajdzie się apetyczne zdjęcie jedzenia. Magnesy samochodowe pozwolą Ci dotrzeć do setek potencjalnych nowych klientów dziennie przy niewielkim dodatkowym wysiłku.
11. Sprzedawaj markowy towar
Jeśli Twoja restauracja lub kawiarnia konsekwentnie zapewnia wspaniałe jedzenie i obsługę, nie zajmie Ci dużo czasu zbudowanie bazy lojalnych fanów. Zamień tych fanów w chodzących ambasadorów marki, sprzedając towary z logo, w tym kubki, koszulki i czapki. In-N-Out jest doskonałym przykładem sieci fast food, która przekształciła się w potężną markę, a firma wzmacnia swój wizerunek słonecznej Kalifornii poprzez sprzedaż różnych produktów inspirowanych outdoorem, takich jak szorty, piłki golfowe i ręczniki plażowe.
Jeśli Twoja restauracja znajduje się w popularnym miejscu turystycznym, umieść nazwę miasta pod swoim logo. Brand merchandise jest również koniecznością, jeśli Twoja restauracja ma chwytliwy slogan lub obraca się wokół konkretnego tematu.
12. Oferuj możliwość zamawiania online
Jeśli chodzi o zamawianie w restauracjach, millenialsi zdecydowanie bardziej preferują jedzenie na wynos i z dostawą (łącznie 59%) niż jedzenie w restauracji (40%)3. Nie pozwól, aby Twoja restauracja została w tyle - oferując możliwość zamawiania online na wynos i z dostawą, możesz zwiększyć szanse na to, że klient wybierze właśnie Twoją restaurację, a nie konkurencję. Zamawianie online jest również bardziej precyzyjne niż zamawianie telefoniczne i może pomóc w budowaniu bazy danych klientów na potrzeby przyszłych promocji.
Jeśli chcesz uniknąć kłopotów związanych z zarządzaniem własnym zespołem kierowców, możesz współpracować z zewnętrznymi usługami dostawczymi, takimi jak Uber Eats lub Postmates, ale pamiętaj, że będziesz płacić prowizję od każdej sprzedaży dokonanej za pośrednictwem ich aplikacji.
13. Zaprojektuj menu tak, aby zwiększyć sprzedaż
Spędziłeś dużo czasu na myśleniu o tym, co będzie w menu, ale co z samym projektem menu? Wszystko, od schematu kolorów po układ, może wpłynąć na to, co i ile zamówią Twoi klienci. Oto kilka wypróbowanych i sprawdzonych wskazówek branżowych, jak zwiększyć średnią wielkość czeku4:
- Opuść znak dolara. W badaniu przeprowadzonym na Uniwersytecie Cornell sprawdzono reakcje klientów na trzy różne formaty cen: zapisane w formacie liczbowym ze znakiem dolara (9,00 USD), zapisane w formacie liczbowym bez znaku dolara (9) oraz zapisane w formacie słownym (dziewięć dolarów). Stwierdzili, że goście wydali znacznie więcej, gdy podano im menu z ceną w formacie liczbowym bez znaku dolara. Znak dolara może przypominać o tym, że masz wydać pieniądze, więc usunięcie go może złagodzić ten cios.
Zaoferuj wysokopłatną pozycję "wabika", która sprawi, że wszystkie inne dania będą wydawać się w porównaniu z nimi rozsądnie wycenione
Opisowe przymiotniki i opisy mogą sprawić, że zwykłe danie wyda się bardziej atrakcyjne. Na przykład, popularna sieć burgerów Steak n' Shake określa swoje burgery jako "Steakburgery" o nazwach takich jak "Texas BBQ Prime" i "Bacon 'N Cheese Double".
Spraw, aby Twoje najbardziej dochodowe dania wyróżniały się, umieszczając je w prawym górnym rogu menu lub umieszczając wokół nich kropkowaną obwódkę.
14. Zaproś pisarzy kulinarnych za kulisy
Wpływowi blogerzy kulinarni i osobistości mediów społecznościowych zawsze szukają nowych, ekscytujących treści, więc rozszerz osobiste zaproszenie do wybranych kilku osób, aby sprawdzić swoją kuchnię, spotkać się z szefem kuchni i cieszyć się posiłkiem na miejscu. Przy tak wielu ludzi zwraca się do mediów społecznościowych, aby dowiedzieć się o najnowszych i najgorętszych restauracji, ślinotok i pozytywna recenzja od właściwego influencera może spowodować znaczny wzrost zysków.
15. Wieszaki na drzwi
Ponadczasowa metoda marketingu restauracji, która wciąż jest skuteczna. Wieszaki na drzwi są niedrogie do zamówienia i można wynająć usługę dystrybucji, aby wykonać całą pracę za Ciebie. Spraw, aby Twój wieszak wyróżniał się poprzez użycie papieru premium, jasnych kolorów i nowoczesnego designu. Jeśli masz nadzieję na natychmiastowy wzrost zamówień, zawierać kilka ofert rabatowych, z najbardziej hojny jeden wygasa tydzień od daty dystrybucji.
16. Posiadaj unikalny hashtag
Jest powód, dla którego wciąż mówimy o Instagramie - właśnie osiągnął kamień milowy 1 miliarda użytkowników, z których co najmniej połowa sprawdza go codziennie. Oczywiście, te liczby oznaczają również, że Instagram jest coraz bardziej zatłoczona platforma i nie wystarczy, aby pisać codziennie i nadzieję na najlepsze.
Jednym z łatwych sposobów na zwiększenie ekspozycji na Instagramie jest sprawienie, aby Twoi klienci wykonali pracę za Ciebie. Wybierz hashtag, który jest unikalny dla Twojej restauracji i umieść go w swoich biosach w mediach społecznościowych, menu i reklamach. Zamieść najlepsze zdjęcia klientów, które używają hashtagu na koncie restauracji i wybierz jednego zwycięzcę każdego miesiąca, który otrzyma bon upominkowy do Twojej restauracji.
17. Nie zapomnij o Pintereście
Chociaż baza użytkowników Pinteresta nie jest tak duża jak Instagrama, to wciąż jest pokaźna i wynosi 175 milionów. Ponieważ użytkownicy Pinteresta to głównie kobiety (81%), a ich mediana wieku jest wyższa (40 lat) niż w przypadku Instagrama, istnieje duża szansa, że dotrzesz do zupełnie innej grupy ludzi.5
Pinterest ma również tę zaletę, że jest platformą przyjazną dla komputerów stacjonarnych, podczas gdy Instagram jest dostosowany do użytkowników mobilnych. Z tego powodu zdjęcia z Pinteresta często pojawiają się na lub w pobliżu górnej części wyszukiwań Google dla komputerów stacjonarnych, co daje mu wyraźną przewagę pod względem SEO.
Nie jesteś pewien, co zamieszczać? Oto kilka pomysłów, które pomogą Ci zacząć:
- Pinterest jest powszechnie używany do planowania imprez i wydarzeń, więc zamieść ładne zdjęcia wnętrza i przestrzeni zewnętrznej, w tym jadalni, ustawień stołu i patio.
Zamieść zdjęcia wszelkich towarów, takich jak torby, kubki i odzież, na tablicy "prezenty" lub "lista życzeń".
Jeśli Twoja restauracja serwuje alkohol, utwórz tablicę koktajli i udostępnij zdjęcia swoich specjalnych napojów.
Ludzie szukają na Pintereście praktycznych wskazówek, dlatego zamieszczaj zabawne, pouczające infografiki związane z branżą spożywczą, takie jak idealna temperatura do gotowania steków lub różnica między latte, cappuccino i macchiato.
Stwórz tablicę dla swojego miasta lub okolicy i dziel się zdjęciami krajobrazów, lokalnych atrakcji i nadchodzących wydarzeń.
18. Namioty stołowe
Namioty stołowe są doskonale przygotowane do prowadzenia marketingu do już zaangażowanej (i głodnej) publiczności, więc pomimo tego, że są niedrogie, nie chcesz ich lekceważyć. Umieść jeden na każdym stole, aby podkreślić, które napoje i artykuły spożywcze mają najwyższe marże, zareklamować swój program nagród lub promować desery, wybór piwa, menu na happy hour i codzienne specjały.
19. Reklamy na Facebooku
Reklamy na Facebooku są stosunkowo niedrogim i skutecznym narzędziem do zwiększenia lokalnego zasięgu. Facebook's Ad Manager pozwala na określenie grupy docelowej poprzez demografii, takich jak lokalizacja, wiek, płeć i zainteresowania. Wydając tak mało jak 50 do 100 dolarów miesięcznie można dotrzeć do tysięcy ludzi w odległości jazdy, i w przeciwieństwie do bardziej tradycyjnych form reklamy, będziesz w stanie śledzić jego wpływ niemal natychmiast. W celu zwiększenia zaangażowania i współczynnika odpowiedzi (co przekłada się na jeszcze więcej wyświetleń na reklamie), upewnij się, że zawierają atrakcyjną ofertę, taką jak buy-one-get-one lub bezpłatną dostawę na pierwsze zamówienie.
Facebook niedawno wprowadził skanowalny kod Messengera dla swoich stron biznesowych, dzięki czemu użytkownicy Messengera mogą łatwo zeskanować kod, aby rozpocząć rozmowę z Tobą. Upewnij się, że regularnie sprawdzasz swoją stronę (i wiadomości), aby móc na czas odpowiadać na pytania i opinie.
20. Wieczory z muzyką na żywo
Zapraszaj lokalnych i koncertujących muzyków i zespoły do występów w Twojej restauracji. Wielu wschodzących muzyków pokocha szansę występu w Twoim lokalu, a Ty zawsze będziesz w stanie zapewnić swoim klientom nowe i unikalne doświadczenie kulinarne. Możesz również zachęcić artystów do zapraszania innych na swoje występy, np. oferując gościom napoje za pół ceny.
21. Mini menu
Mini menu to małe 4-panelowe menu o wymiarach 4" x 10", które po złożeniu mierzą zaledwie 2,5" x 4". Nazywane również menu kieszonkowym, są idealne dla food trucków, kawiarni i barów z sokami. Właściciele restauracji również uwielbiają używać ich do mini menu na happy hour lub mini menu deserowe, które są umieszczane na każdym stole - Twoi klienci nie będą mogli się oprzeć przeglądaniu ich!
Mini menu można łatwo rozerwać, więc są to świetne mini książeczki z kuponami. Polecamy dołączanie jednego do każdego zamówienia na dowóz lub na wynos, jako niezapomnianą alternatywę dla tradycyjnych broszur.
22. Darmowe niestandardowe naklejki
Okaż wdzięczność swoim gościom dołączając do rachunku darmowe naklejki (najlepiej po jednej dla każdej osoby z grupy). Naklejki powinny być wysokiej jakości i atrakcyjne wizualnie, aby odbiorcy chętniej naklejali je na laptopy, samochody, telefony komórkowe, butelki z wodą itp. Twoje naklejki będą działać jako potężne osobiste poparcie bez konieczności wypowiadania słowa! Pamiętaj, aby regularnie zmieniać projekt naklejek, aby stały się one zabawnymi pamiątkami dla Twoich najlepszych klientów.