To trudne: wszystkie drukowane reklamy, broszury, wizytówki, ekspozytory POP, materiały targowe, szyldy, odzież, gadżety, zasoby cyfrowe - wszystko to znajduje się na Twoim obecnym portalu web-to-print. Albo, co gorsza, są one rozproszone na różnych dyskach twardych i pendrive'ach z niespójnymi nazwami plików i różnymi wersjami, których przeglądanie jest bardzo czasochłonne. To cały Twój świat marketingu, a zarządzanie nim może doprowadzić Cię do szaleństwa.
Jeśli nie masz jeszcze rozwiązania web-to-print, zacznij od niego. Jeśli masz już portal, upewnij się, że w pełni Ci służy. Jeśli obsługa klienta nie jest zbyt dobra, oprogramowanie jest trudne w użyciu lub po prostu nie ma wystarczających możliwości, możesz być gotowy do zmiany portalu na inny. Rzecz w tym, że przy tak wielu ruchomych elementach łatwo jest utknąć. Jak można przenieść taką górę bez całkowitego zamieszania?
Jest to łatwiejsze, niż myślisz. Przede wszystkim potrzebne jest odpowiednie narzędzie.
Jak rozpoznać dobry portal do drukowania?
Na rynku istnieje wiele opcji portali internetowych do druku, więc wiedza o tym, czego potrzebujesz, to więcej niż połowa sukcesu. Oceniając portale internetowe, pamiętaj, aby zapoznać się z poniższymi najważniejszymi wyróżnikami:
1. Inteligentne oprogramowanie
Kiedy organizujesz dużą liczbę masowych plików marketingowych o wysokiej rozdzielczości w wielu lokalizacjach, musisz mieć pewne możliwości, aby zapewnić płynny przepływ pracy. Na przykład potrzebne są narzędzia do zarządzania budżetami w różnych lokalizacjach, nadawania uprawnień konkretnym użytkownikom, usprawniania wielowarstwowych procesów zatwierdzania, a nawet nadzorowania zgodności marki.
Poszukaj portalu, który bezproblemowo integruje się z Twoją obecną stroną internetową, ma niezawodny transfer plików, skuteczny środek komunikacji, który eliminuje niekończące się i zagmatwane (nie wspominając o czasochłonnym) wątki e-mailowe, solidną wyszukiwarkę i system śledzenia, który mierzy skuteczność działań marketingowych. Powinien umożliwiać łatwe przesyłanie, zatrzymywanie i wznawianie zadań drukowania. Najlepiej, jeśli będzie również wyposażony w doskonałą pomoc informatyczną.
2. Konfigurowalne zasoby
Jedną z najlepszych cech repozytorium zarządzania zasobami marketingowymi (MAM) jest możliwość dostępu do wysokiej jakości materiałów marketingowych o spójnym wyglądzie i działaniu (a następnie dostosowanie ich do godzin pracy, adresów lub innych unikalnych cech różnych lokalizacji). Chodzi o to, aby zapewnić swoim placówkom wiele opcji, które ostatecznie pozostają spójne w całej firmie, ale są wysoce spersonalizowane pod kątem lokalizacji, a nawet klientów czy pacjentów. Upewnij się, że możesz dostosować swoje materiały dzięki dynamicznemu dostosowywaniu treści. Niektóre platformy umożliwiają nawet personalizację elementów za pomocą technologii druku danych zmiennych.
Powiązane: Co to jest druk zmiennych danych i dlaczego go potrzebujesz?
3. Łatwość obsługi handlu elektronicznego
Czy ich interfejs jest łatwy w użyciu? Czy platforma jest kompatybilna z Twoim systemem? Dostępnych jest wiele różnych rozwiązań web-to-print. Każde z nich ma swój własny interfejs i pulpit, więc sprawdź, czy wybrane rozwiązanie ma wszystkie potrzebne Ci możliwości i czy dobrze się z nim czujesz.
4. Silne zabezpieczenia
Jak w przypadku wszystkich platform internetowych, bezpieczeństwo jest najważniejsze. Kluczowe znaczenie ma nie tylko ochrona zasobów marketingowych, ale także ochrona informacji rozliczeniowych. Upewnij się, że Twój dostawca posiada odpowiednie zabezpieczenia, aby wszystkie Twoje dane były bezpieczne.
5. Skalowalność
Dobry portal pomoże Ci się rozwijać. Gdy dodasz nowe lokalizacje, upewnij się, że Twój dostawca usług web-to-print poradzi sobie z obsługą tego wolumenu.
Powiązane: Usprawnij budowanie marki franczyzy dzięki Web-to-Print
Potrzebujesz też odpowiednich ludzi
Narzędzie jest tylko tak użyteczne, jak ludzie, którzy za nim stoją. Oto, czego należy szukać w zespole ds. portalu druku:
1. One-Stop-Shop
Czy ludzie stojący za Twoim portalem mogą obsłużyć cały zakres działań, których będziesz potrzebować, od stworzenia kreacji (nawet oferując usługi pisania i projektowania), po łatwe zamawianie, drukowanie, realizację (wysyłkę) i opcje przechowywania? Im więcej usług można połączyć w pakiet, tym lepiej. Nie będziesz musiał poświęcać dodatkowego czasu na zarządzanie kilkoma dostawcami i wykorzystasz swoje zakupy, aby uzyskać znaczne oszczędności. Co prowadzi do....
2. Możliwości zakupów hurtowych
Nie każdy dostawca może pomóc w tej kwestii. W firmie Ironmark mamy możliwość zamawiania wielu artykułów w ilościach hurtowych, a następnie przechowywania ich dla klienta bez opłat, aby można było skorzystać z oszczędności przy większych obniżkach cen. Jest to istotne wzmocnienie budżetu.
3. Wiedza z zakresu marketingu i druku
Czy to są eksperci? Niektórzy dostawcy nie gwarantują swojego oprogramowania w sposób, jakiego można by oczekiwać. Zależy Ci na doskonałym oprogramowaniu, za którym stoi doskonała obsługa klienta i niezbędny know-how. Poszukaj zespołu, który jest mistrzem w dziedzinie marketingu i dysponuje profesjonalistami, którzy pomogą Ci w tworzeniu, zarządzaniu i strategicznym wdrażaniu zasobów marketingowych - i Twojego portalu.
Połącz to w całość
Oto gdzie możemy pomóc. W firmie Ironmark przekształciliśmy ogromne zasoby marketingowe firm w najlepsze w swojej klasie rozwiązanie, bez strasznych przestojów i opóźnień. Nasze rozwiązanie portalu web-to-print spełnia wszystkie powyższe kryteria. Naszą największą siłą są nasi ludzie - od strategii, przez kreatywne pomysły, po wdrożenie, realizację, magazynowanie i wreszcie szalejący sukces Twoich działań marketingowych.
Gotowy na przeprowadzkę? Sprawmy, by Ci się to opłaciło.