Nie od dziś wiadomo, że jak nas widzą, tak nas również piszą. Skoro więc zależy nam na tym, aby nasz wizerunek był rzeczywiście profesjonalny, powinniśmy zainwestować w dobre wizytówki. Gdzie, jak, a przede wszystkim za ile warto je jednak drukować?
Projekt i wygląd wizytówek
Jeśli zależy nam na tym, aby nasza wizytówka rzeczywiście była udana, powinniśmy pamiętać o tym, że składać powinno się na nią przynajmniej kilka elementów. Na pierwszy plan wysuwa się w tym kontekście dobry projekt, ten jednak powinien zawsze występować w połączeniu z odpowiednim przygotowaniem i wysoką jakością samego wydruku. Niestety, nawet najlepiej zaprojektowana wizytówka nie będzie w stanie zrobić na nikim korzystnego wrażenia, jeśli papier nie będzie odpowiedni, a wydruk zaskoczy negatywnie swoją jakością.
Na czym najlepiej drukować wizytówki?
Gdy zastanawiamy się nad wyborem odpowiedniego podłoża, musimy mieć świadomość tego, że nasza decyzja nie pozostanie bez wpływu nie tylko na wygląd wizytówek, ale i na ich jakość. Obecnie najczęściej mamy do czynienia z tymi, które są drukowane na białym papierze kredowym. Taki wybór można uznać za optymalny. Mamy do czynienia z papierem nie tylko trwałym, ale i estetycznym. Co więcej, papier o gramaturze 350 g, a więc taki, który wykorzystywany jest najczęściej, sprawdza się też dobrze w procedurze uszlachetniania.
Jeśli jednak nie mamy ochoty stawiać na klasyczne rozwiązanie, wcale nie musimy tego robić. Poza klasyką modne są przecież również podłoża ozdobne. Przeważnie może wybierać pośród papierów powlekanych i niepowlekanych, choć nic nie stoi na przeszkodzie i temu, aby postawić na podłoża syntetyczne. Kolorowe podłoża do wizytówek to szczególnie popularne rozwiązanie. Dziś oferuje się nam między innymi podłoża perłowe, pozłacane, metalizowane oraz takie, które wyróżniają się intensywnymi barwami. Kolorowe papiery zwykle są barwione w masie, a to sprawia, że są w stanie zachować nie tylko trwałość, ale także soczysty kolor.
Jeśli mamy do czynienia z ciemnymi podłożami, oferta dodatkowo obejmuje biały druk. Jeszcze innym, wcale nie mniej interesującym podłożem jest podłoże fakturowane. Takie podłoża są chętnie wybierane z uwagi na to, że prezentują się efektownie, można jednak docenić i to, że są ciekawe w dotyku.
Uszlachetnienia wizytówek
Gdy w grę wchodzą sposoby na uszlachetnianie wizytówek, nasze możliwości nie są wcale małe. Najbardziej popularne wydają się w tym kontekście folie, choć nie brakuje także entuzjastów lakieru wybiórczego. Rodzaj uszlachetnienia nie zawsze jest taki sam, powinien być przy tym dostosowywany do charakteru samej wizytówki. Przykładowo folia matowa sprawdza się tam, gdzie pojawia się potrzeba lekkiego stonowania kolorów, podczas gdy folia błyszcząca pozwala na ich podkreślenie w dodatku ożywiając papier.
Koszt druku wizytówek
Pytanie o cenę druku wizytówek nie należy do najłatwiejszych. Kluczowe znaczenie ma nakład, nie bez znaczenia jest jednak także rodzaj podłoża oraz uszlachetnienia. Dziś jednak nawet komplet wysokiej jakości wizytówek można zakupić w przystępnej cenie.