Jak niemal każda branża, również branża marketingu poligraficznego doświadczyła poważnych zmian od początku pandemii i przewiduje się, że wiele z tych trendów będzie kontynuowanych w erze post-COVID. Innowacje te obejmują wzrost druku kodów QR i oznakowania firm, a także zwiększone zapotrzebowanie na marketing bezpośredni, aby zaspokoić ciągłe zapotrzebowanie klientów na bezpieczną interakcję z ludźmi. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat trendów w marketingu poligraficznym po wprowadzeniu technologii COVID, które niebawem się pojawią, czytaj dalej.
Marketing drukowany w celu zwiększenia komunikacji społecznej podczas pandemii i po niej
Jedną z największych strat poniesionych podczas epidemii COVID-19 była utrata kontaktów międzyludzkich. W miarę jak świat stawał się coraz bardziej wewnętrzny, brakowało podstawowych rozmów w sklepie i uśmiechniętej twarzy za ladą. Stworzyło to dystans między firmami a konsumentami, który ludzie chcą zlikwidować. Jednym ze sposobów, aby to osiągnąć, jest przywrócenie osobistego kontaktu ze społecznością poprzez marketing drukowany.
Weźmy pod uwagę powrót direct mail. Gdy klienci otrzymują pocztę bezpośrednią, przypomina im ona o tej ludzkiej interakcji, której od dawna im brakowało. Czują, że ktoś o nich myśli. To z kolei powoduje większą lojalność wobec Twojej marki. 73% konsumentów twierdzi, że woli otrzymywać pocztę bezpośrednią, ponieważ zapewnia im ona wygodę czytania informacji, kiedy tylko mają na to czas. A dodatkowy element, jakim jest fizyczna przesyłka z ich nazwiskiem, sprawia, że czują się bardziej wyjątkowi i przywiązani do marki.
Powiązane: Poczta bezpośrednia - silniejsza niż kiedykolwiek
Innym trendem, który okazuje się przydatny w nawiązywaniu kontaktów z klientami, jest oznakowanie drukowane. Ponieważ z powodu COVID coraz mniej konsumentów odwiedza centra handlowe i sklepy, oznakowanie zewnętrzne stało się ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej, aby utrzymać firmę w świadomości klientów. Dobrze rozmieszczony i przejrzysty wizualnie znak prezentuje firmę i jej ofertę. Jest to świetny sposób na przypomnienie klientom, że firma jest tu dla nich, jest otwarta i gotowa do obsługi.
Znaki drukowane w sklepie są również ważne, ponieważ mogą być używane do przypominania klientom o bezpieczeństwie i ochronie osobistej podczas robienia zakupów w Twojej fizycznej lokalizacji. Można drukować niestandardowe plakaty i banery, aby ostrzegać klientów przed potencjalnymi zagrożeniami, przekazywać im ostrzeżenia lub informować ich o zasadach, których należy przestrzegać. Więcej znaków odnosi się również do polityki firmy w zakresie masek. To również może zapewnić spokój ducha, zwłaszcza jeśli klienci nie są pewni, jak powinni podchodzić do noszenia maski w sklepie.
Powiązane: Oznakowanie słupków i parkingów
Zminimalizowanie kontaktu i zwiększenie wygody dzięki kodom QR
Zarówno reklamę bezpośrednią, jak i oznakowanie można wzbogacić o kody QR, które są jednym z najpopularniejszych trendów w marketingu poligraficznym w ostatnim roku. Kody QR są znane od dziesięcioleci, a ich popularność stale rośnie, ponieważ ludzie nadal chcą pozostać bezpieczni i bezdotykowi. Wcześniej kody QR były lekceważone ze względu na problemy, jakie konsumenci musieli pokonać, aby z nich skorzystać, a w zamian otrzymywali niewielkie korzyści. Obecnie jednak sytuacja uległa zmianie, a firmy zaczynają kreatywnie wykorzystywać kody QR, dając konsumentom więcej powodów do korzystania z nich.
Kody QR sprawdzają się dziś tak dobrze, ponieważ minimalizują kontakt i pozwalają konsumentom na wykonywanie różnych zadań bez obawy o złapanie lub przekazanie wirusa. Kody QR minimalizują kontakt, ponieważ Twoi klienci nie muszą dotykać lady, długopisu ani ekranu. Wystarczy, że najedzą telefonem na kod QR, aby uzyskać dostęp do strony internetowej i menu, dzięki czemu będą mogli wykonać swoje zadania.
Niektóre przykłady zastosowania kodów QR w celu zminimalizowania kontaktu to m.in:
- Restauracje wykorzystujące kod QR menu
- Galerie i muzea prezentujące swój przewodnik dla zwiedzających za pomocą kodu QR
- dystrybutory napojów wyposażone w kod QR
- Weryfikacja tożsamości za pomocą kodów QR
Kody QR zwiększają również interakcję i budują zaufanie. W badaniu przeprowadzonym przez Packaging Insights w 2019 roku 65% użytkowników uznało, że kody QR sprawiają, że marka jest bardziej autentyczna i godna zaufania. Dodając interaktywne kody QR do oznakowania i produktów drukowanych, można śledzić zakupy klientów, a jednocześnie rozmawiać z nimi w sposób bardziej bezpośredni. Można również oferować klientom punkty za zeskanowanie kodu w ramach programu nagród, podobnie jak w przypadku firmy kosmetycznej Benefits. Firma ta oferowała specjalne nagrody kupującym, którzy zeskanowali kod QR w jej butiku. Możesz zrobić to samo, aby zachęcić klientów do interakcji i zwiększyć sprzedaż.
Włączenie bezpośredniej poczty, oznakowania i kodów QR do strategii marketingu druku po wprowadzeniu technologii COVID
W klimacie biznesowym po wprowadzeniu systemu COVID, skoncentruj swój plan marketingowy na budowaniu zaufania i tworzeniu więzi z klientami, pamiętając jednocześnie o wygodzie. Gdy zbudujesz więź z klientem, jest on bardziej skłonny przywiązać się do Twojej marki i stać się bardziej lojalny, co prowadzi do większej sprzedaży. Taką więź można stworzyć, zwiększając zasięg marketingu bezpośredniego i oznakowania drukowanego. Ponadto teraz, gdy klienci prawdopodobnie znają już kody QR, można je wykorzystać do optymalizacji wygody, aby uzyskać jak największy zwrot z inwestycji.
Aby uzyskać pomoc w zakresie tych i innych strategii marketingowych dotyczących druku, można liczyć na zespół Ironmark. Nasi eksperci są tu po to, aby zapewnić Ci dobry start. Porozmawiaj z naszymi ekspertami od druku już dziś, aby dowiedzieć się więcej o oferowanych przez nas usługach marketingu poligraficznego.