Nadeszły święta, a rodziny gromadzą się, aby świętować radość, szczęście i mecze piłki nożnej. To czas, kiedy ludzie siedzą w swoich salonach, oglądają filmy Hallmarka przy kominku lub piją gorące kakao, włączając w telewizji program "The Dick Clark New Year's Rockin' Eve".
Ale wraz z tymi wszystkimi programami i filmami przychodzą kampanie marketingowe wypełnione po brzegi reklamami, billboardami i... gigantycznymi pudełkami wielkości dinozaurów? Ponieważ nadszedł sezon na reklamy, pomyśleliśmy, że podzielimy się z Wami naszymi ulubionymi momentami reklamowymi z 2018 roku i z minionych dni. Oto 12 najlepszych kampanii reklamowych, które wybrali nasi pracownicy!
1. Reklama billboardowa Old Bay
Historia kreatywnej reklamy billboardowej Old Bay zaczyna się od PETA. Grupa broniąca praw zwierząt kupiła billboard w Baltimore, aby zwrócić uwagę na rynek połowów krabów. Na billboardzie widniał napis: "Jestem MIĘSEM, nie MIĘSEM. Zobacz osobę. Przejdź na weganizm."
Niestety dla PETA, połów krabów w Maryland Blue Crab jest ważnym rynkiem ekonomicznym dla Baltimore i okolic. Old Bay to firma, która pozycjonuje się jako idealna przyprawa do krabów. Weganie w całym mieście byli zaskoczeni, gdy zobaczyli kontrreklamę, którą Old Bay umieściło dokładnie w tym samym miejscu. Napis obecnie brzmi: "Dobra, teraz jestem mięsem. Zobacz osobę. Dodaj do niego Old Bay".
2. Kampania e-mailowa BarkBox
Wszyscy kochają psy (nawet my), a BarkBox to wspaniała usługa subskrypcyjna, która co miesiąc dostarcza Ci gadżety związane z psami. W pudełku znajdują się zabawki, przysmaki i inne zabawne rzeczy, które możesz otwierać razem ze swoim pupilem.
Jednym ze sposobów, w jaki BarkBox komunikuje się ze swoimi klientami, są e-maile wysyłane głosem psa.
Poważnie, to pies pisze te e-maile!
No, może nie dosłownie, ale rozumiecie o co chodzi. To takie urocze! I świetny sposób na to, by klienci czytali ich promocyjne e-maile.
3. REKLAMY PODCASTU "OSTATNI FILM
The Last Movie Podcast to seria, w której słuchacze mają za zadanie rozwiązać zagadkę podczas słuchania odcinka. Historie są opowiadane, a słuchacze muszą zwracać uwagę na wskazówki. Na czym polega problem? Zagadka, którą słuchacze rozwiązują (i wskazówki, jak to zrobić), są umieszczane w promosach reklamowych. Tak więc, aby uzyskać wskazówki, internetowi detektywi muszą słuchać reklam, zamiast po prostu pomijać je lub wyciszać, tak jak większość z nas robi to podczas słuchania podcastów. Jeśli chcesz posłuchać tych pełnych wskazówek reklam, sprawdź The Last Movie Podcast na stronie , klikając tutaj.
4. Reklama James Allen Jewelry na YouTube
Niewiele możemy powiedzieć o tej reklamie biżuterii Jamesa Allena. Po prostu musicie ją zobaczyć sami. Jest przezabawna i bardzo prawdziwa!
5. Filmiki ASMR z IKEA
Filmy ASMR stały się internetowym fenomenem. Kojące dźwięki i relaksująca muzyka sprawiły, że filmiki te pomagają milionom ludzi zredukować stres. Nikt nie mógł przewidzieć, że zrobi je polska firma meblarska, ale mamy rok 2018 i oto jesteśmy. IKEA postanowiła stworzyć serię filmików ASMR, nazwanych zbiorczo "Oddly Ikea". Najpopularniejszy filmik trwa około 25 minut. Delikatny kobiecy głos opowiada w nim między innymi o tym, jak łatwo prześcieradła z IKEA pasują na materace. To dziwne, ale zaskakująco skuteczne jako nowoczesna kampania marketingowa. Dlaczego nagle poczułem, że potrzebuję nowej kanapy?
6. DOS EQUIS "NAJCIEKAWSZY CZŁOWIEK"
Najbardziej interesujący człowiek" Dos Equis to żywa legenda memów. Jego hasło "Stay thirsty my friends" (Bądźcie spragnieni, moi przyjaciele) od 10 lat pozostaje w umysłach i sercach ludzi kultury internetowej. Nie ma wątpliwości, że firma Dos Equis stworzyła złoty środek, gdy w 2006 roku wymyśliła tę kampanię reklamową. Dzięki niej Dos Equis z ledwo rozpoznawalnej marki piwa stał się jedną z najlepiej sprzedających się marek Heinekena w XXI wieku. W rzeczywistości kampania reklamowa odniosła tak duży sukces, że firma Dos Equis postanowiła zmodernizować reklamy, które pojawiają się od 2016 roku, z nowym aktorem "Najciekawszym człowiekiem", aby bardziej przemówić do millenialsów, z których najmłodsi mają po 20 lat.
7. Współpraca społeczna Make-A-Wish "Share Your Ears" Disneya
Make-A-Wish i Disney są potentatami w swoich dziedzinach. Ich kampania "Share Your Ears" z 2018 r. nie była inna, ponieważ zapewniała zabawę i świadomość na temat chorób dziecięcych. Obie firmy zachęcały ludzi w mediach społecznościowych do noszenia uszu Myszki Miki i dzielenia się ich zdjęciem na Facebooku, Instagramie i innych platformach społecznościowych. W rezultacie wzrosła liczba darowizn na rzecz organizacji Make-A-Wish i działań charytatywnych Disneya. Aby wesprzeć organizację Make-A-Wish, kliknij tutaj!
8. NatureBox "Wiesz, że będziesz podjadać. Zrób to mądrze."
Co jest lepsze od darmowego jedzenia? Nic, ot co. Dlatego NatureBox, firma produkująca zdrowe przekąski, postanowiła rozdać darmowe próbki swoich przekąsek osobom, które weszły w interakcję z marką na Facebooku. Wystarczyło tylko wypełnić formularz, aby otrzymać darmowe przekąski. Pomogło to zwiększyć liczbę konwersji i subskrypcji.
Nie wiem jak Ty, ale ja jestem skłonny zapłacić za przekąskę każdego dnia... Czy nie przesadziłem trochę z rymowaniem? Tak... przepraszam za to.
9. Loot Crate - "Pokonaj Thanosa"
Gdybyś miał za zadanie pokonać Thanosa i uratować wszechświat, jakich superbohaterów byś zebrał, mając do dyspozycji budżet w wysokości 15$? Takie pytanie zadała firma Loot Crate, zajmująca się subskrypcjami pudełek dla geeków, w swojej kampanii w mediach społecznościowych "Pokonaj Thanosa". Najfajniejsze w tej kampanii jest to, że była ona związana z firmowym pudełkiem "Avengers: Infinity War", które ukazało się w tym samym czasie, co film. Dzięki temu firma Loot Crate mogła skorzystać z szumu wokół widowiska Marvela, w którym wielu naszych ulubionych super bohaterów dosłownie zniknęło za jednym pstryknięciem.
10. Amazon Jurassic World Box Promo
Na początku tego roku do kin trafił wyczekiwany film "Jurassic World: Upadłe królestwo" trafił do kin i aż do premiery było wiele szumu wokół kolejnego rozdziału serii Jurassic World/Jurassic Park. Aby wykorzystać ten szum, Amazon postanowił wypromować film w jedyny znany sobie sposób - na wielką skalę. Sprzedawca internetowy postanowił przetransportować dosłowne pudełko wielkości dinozaura, a gapie mogli podejść i usłyszeć odgłosy dino wewnątrz, drapanie i skrobanie. Paczka została wysłana do The Grove w Los Angeles, gdzie ostatecznie okazało się, co jest w środku; naturalnej wielkości T-Rex.
11. Burger King "One Cent Whopper"
Burger King jest prawie tak samo znany z trollowania McDonald's, jak z jedzenia. W zeszłym roku była to kampania "przyjdź jako klaun i otrzymaj darmowe jedzenie". W tym roku firma poszła o krok dalej. Przez ograniczony czas (i tak, w chwili pisania tego tekstu ta promocja nadal trwa) można udać się do McDonald's, aby otrzymać kod na jednocentowego Whoppera za pośrednictwem aplikacji Burger King. Jest to pomysł nieszablonowy, ponieważ wymaga od uczestników fizycznego opuszczenia sklepu McDonald's w celu otrzymania w zasadzie darmowego burgera. Biorąc pod uwagę fakt, że w promieniu jednej mili od McDonald's znajduje się zwykle Burger King, zwłaszcza na przedmieściach miast, interesujące będzie zobaczyć, jak bardzo spadnie sprzedaż w McDonald's, a wzrośnie w Burger King.
A nasze miejsce numer 12 zajmuje ulubieniec naszych pracowników z lat ubiegłych...
12. Kampania "Get A Mac"
Bill Gates podobno nie lubi takich trollingowych reklam, ale to nie powstrzymało firmy Apple przed przygotowaniem kampanii "Get A Mac", która miała pokazać konsumentom, jakie korzyści może im przynieść komputer Mac. W serii filmów wideo stereotypowy pracownik biurowy ubrany w garnitur i okulary do czytania występuje w roli komputera PC, a hipstersko wyglądający facet w dżinsach i koszuli zapinanej na guziki - w roli komputera Mac. Zazwyczaj można zobaczyć, jak ci dwaj panowie z lekkim uśmiechem spierają się o to, co każdy z nich może zrobić dla ludzi, przy czym komputery PC to praca, liczby i wykresy kołowe, a komputery Mac to zabawa, muzyka i kreatywność. Oto jeden z przykładów.
Jakie są Twoje ulubione kampanie reklamowe z 2018 roku? Napiszcie o tym w komentarzach poniżej!