Pandemia wirusa koronaawirusowego powoduje szok popytu, zamykanie sklepów z cegły i zaprawy murarskiej oraz zamówienia typu stay-at-home przyczyniły się do wzrostu sprzedaży detalicznej. Wraz ze spadkiem całkowitych wydatków, przewiduje się, że w 2020 r. wydatki online wzrosną o 18%, odzwierciedlając wpływ nowych nabywców dołączających do internetowej przestrzeni sprzedaży detalicznej w wyniku pandemii. Oczekuje się, że handel elektroniczny osiągnie w tym roku 14,5% całkowitej sprzedaży detalicznej, co stanowi najwyższy i największy wzrost udziału w rynku w ciągu jednego roku*. Wyniki ostatniego badania preferencji dotyczących opakowań przeprowadzonego przez Two Sides dostarczają właścicielom marek cennych informacji na temat obecnego sposobu myślenia konsumentów o materiałach opakowaniowych, zakupach online i związanych z nimi zachowaniach.
- Ponad połowa konsumentów (57%) preferuje produkty zamawiane online, które są dostarczane w opakowaniach papierowych/kartonowych, a dwie trzecie (66%) uważa, że opakowania papierowe/kartonowe są lepsze dla środowiska niż inne rodzaje opakowań.
- 70 % konsumentów preferuje produkty zamawiane przez internet, aby były dostarczane w odpowiednich, dopasowanych opakowaniach, tzn. niezbyt dużych, by odpowiadały rozmiarowi produktu w środku.
- Konsumenci w całych Stanach Zjednoczonych są skłonni zmienić swoje zachowanie, aby dokonywać zakupów w sposób bardziej zrównoważony. Prawie 4 na 10 (38%) jest skłonnych wydać więcej na produkt, jeśli jest on zapakowany z użyciem zrównoważonych materiałów, a ponad jedna trzecia (36%) twierdzi, że rozważyłaby uniknięcie sprzedawcy detalicznego, który nie podejmuje działań mających na celu ograniczenie korzystania z opakowań nienadających się do recyklingu.
- Gdy poproszono ich o uszeregowanie preferowanych materiałów opakowaniowych (papier i karton, szkło, metal lub plastik) na podstawie 15 cech środowiskowych, praktycznych i wizualnych/ dotykowych, opakowania z papieru i kartonu zajęły najwyższe miejsce na 11 z 15 cech, w tym nadające się do kompostowania w domu (69%) i łatwiejsze do recyklingu (51%).
- Opakowania szklane zajęły najwyższe miejsca wśród konsumentów pod względem trzech cech praktycznych i dotykowych/wzrokowych, w tym możliwości wielokrotnego użytku (36%), preferowanego wyglądu i wrażenia dotykowego (32%) oraz lepszej ochrony (29%). Prawie połowa respondentów (47%) najwyżej oceniła opakowania metalowe jako mocne i wytrzymałe. Opakowania z tworzyw sztucznych nie zostały ocenione najwyżej za żadną z 15 cech, ale za siedem cech zajęły drugie miejsce.
- Badanie wykazało, że papier/karton jest słusznie uznawany przez konsumentów za materiał opakowaniowy, który w największym stopniu podlega recyklingowi, ale tylko 24% respondentów uważa, że amerykański wskaźnik recyklingu dla opakowań z papieru/kartonu przekracza 60%. W rzeczywistości 73% wszystkich opakowań papierowych w Stanach Zjednoczonych jest poddawanych recyklingowi, a 88% tektury pochodzi z recyklingu, zgodnie z najnowszymi danymi udostępnionymi przez amerykańską Agencję Ochrony Środowiska.
- Postawy konsumentów w stosunku do tworzyw sztucznych są jasne: 57% respondentów ankiety wskazało, że aktywnie podejmuje działania mające na celu ograniczenie stosowania opakowań z tworzyw sztucznych, 36% stwierdziło, że unikałoby sprzedawców detalicznych, gdyby wiedzieli, że nie próbują aktywnie ograniczać stosowania opakowań z tworzyw sztucznych nienadających się do recyklingu, a 44% stwierdziło, że stosowanie opakowań nienadających się do recyklingu powinno być zniechęcane poprzez opodatkowanie.
"Tylko czas pokaże długofalowe skutki pandemii COVID-19, ale nie ma wątpliwości, że już teraz zmienia ona wiele aspektów współczesnego życia, w tym sposób, w jaki kupujemy wszystko, od artykułów spożywczych, kosmetyków i produktów związanych ze zdrowiem, po elektronikę, sprzęt sportowy i artykuły dla zwierząt" - mówi wiceprezes ds. operacyjnych z dwóch stron Kathi Rowzie.
"Zakupy online staną się dla wielu konsumentów nową normą, ponieważ firmy udoskonalą swoje łańcuchy dostaw, usprawnią pakowanie i realizację zamówień, a także przyspieszą dostawy". Oczywiste jest również, że rosnąca świadomość w zakresie wyboru zrównoważonych opakowań staje się siłą napędową w decyzjach zakupowych konsumentów. W miarę jak właściciele marek zmieniają swoje strategie dotyczące opakowań, aby dostosować je do aktualnych realiów rynkowych i preferencji konsumentów, opakowania papierowe wyróżniają się jako naturalny wybór".