O co chodzi z tym nowoczesnym marketingiem? W 2020 roku marketing to social media, e-mail marketing, content marketing i... marketing drukowany.
Tak. Ponieważ nadal ważne jest, aby łączyć się z klientami w sposób fizyczny, print marketing odgrywa znaczącą rolę w sukcesie firmy.
Jeśli jesteś ekspertem w marketingu, ale nowicjuszem w projektowaniu druków, ten artykuł jest dla Ciebie. Oto siedem najważniejszych rzeczy, których musisz być świadomy.
Wersja PDF Logo
Z reguły marketerzy znają się trochę na projektowaniu druków. Jeśli więc posiadają wersję JPG logo marki, nie widzą konieczności zapisywania logo w innych formatach.
Ale prawda jest taka, że jeśli chodzi o projekt graficzny do druku, niezbędna jest wersja PDF logo. Kiedy logo jest dostępne w tym formacie, łatwiej jest tworzyć produkty drukowane, takie jak kalendarze, wizytówki i papier firmowy.
Numery PMS / CMYK
Jeśli nie posiadasz wykształcenia w zakresie projektowania graficznego, istnieje szansa, że nie masz pojęcia, co oznacza skrót CMYK. Więc dowiedzmy się, co to znaczy.
CMYK to kolory używane w procesie drukowania: C - cyjan, M - magenta, Y - żółty, a K - czarny. Projektanci używają wartości, które są związane z tymi kolorami do tworzenia spójnych kolorów w sieci i w druku.
Ponieważ kolor Twojego logo jest istotnym elementem identyfikacji wizualnej marki, powinieneś mieć pewność, że kolor nie zostanie zniekształcony w druku. Jeśli kolor Twojej marki jest "granatowy", chcesz, aby Twoja wizytówka była wydrukowana w kolorze "granatowym", a nie "niebieskim o północy", prawda? Aby uniknąć jakichkolwiek problemów z zniekształceniem kolorów, zaleca się ustawienie wartości CMYK przed rozpoczęciem procesu drukowania.
Przyjazne dla użytkownika narzędzia do projektowania graficznego
Nie da się stworzyć projektu godnego opublikowania bez użycia narzędzi graficznych. Jeśli więc jesteś osobą odpowiedzialną za marketing druku w Twojej firmie, musisz nauczyć się korzystać z takich narzędzi jak Adobe Photoshop, InDesign czy Illustrator.
Wszystkie te narzędzia mają podobny interfejs. Powinieneś jednak wybrać ten, który działa najlepiej dla Ciebie.
Za pomocą tych narzędzi można zmieniać i retuszować istniejące obrazy lub tworzyć nowe obrazy od podstaw. Ponadto, można użyć tych programów do konwersji plików multimedialnych z jednego formatu do drugiego. Na przykład, za pomocą programu Adobe Photoshop można konwertować pliki JPG do formatu PDF dosłownie jednym kliknięciem.
Niezależni eksperci w dziedzinie projektowania druku
Jeśli prowadzisz małą firmę, nie możesz sobie pozwolić na zaproszenie do swojego zespołu eksperta w dziedzinie projektowania druku. Ale możesz sobie pozwolić na zatrudnienie freelancera. Odwiedź platformy dla freelancerów, takie jak Upwork, Fiverr i PeoplePerHour, a znajdziesz specjalistów, którzy pomogą Ci opracować strategię marketingową w zakresie druku.
Różni freelancerzy pobierają różne stawki i nie jest tak trudno znaleźć eksperta, który świadczy usługi w przystępnej cenie. Nie oznacza to jednak, że powinieneś zatrudnić freelancera, który oferuje najtańsze usługi. Należy zwrócić uwagę na wskaźnik sukcesu freelancera w pracy i jego portfolio. Ważne jest, aby upewnić się, że zatrudniona osoba jest w stanie wykonać pracę wysokiej jakości na czas.
Równowaga pomiędzy marketingiem a projektowaniem druków
Cóż, nie ma potrzeby zatrudniania freelancera za każdym razem, gdy trzeba edytować zdjęcie. Jeśli wiesz, jak korzystać z Adobe Photoshopa i masz wystarczająco dużo czasu na samodzielne wykonanie zadania - nie potrzebujesz pomocy z zewnątrz.
Jeśli jednak Twoja firma chce przeprojektować logo lub zmienić strategię marketingową, lepiej zatrudnić freelancera. Za każdym razem, gdy zrozumiesz, że nie masz wystarczająco dużo umiejętności lub czasu na wykonanie pracy, powinieneś poprosić o profesjonalną pomoc.
Powinieneś znaleźć równowagę w swojej pracy i starać się być zaangażowanym w projektowanie druków tak bardzo, jak to konieczne, nie mniej, nie więcej. Będziesz więc miał wystarczająco dużo czasu, aby skupić się na swoich podstawowych działaniach.
Jakość papieru
W marketingu online powinieneś sprawdzić, czy Twoje logo i inne elementy wyglądu świetnie wyglądają na Twojej stronie. W marketingu drukowanym należy zwrócić większą uwagę na to, jak te elementy wyglądają na papierze.
Zanim więc wydrukujesz swoje ulotki, notatniki, naklejki i katalogi, powinieneś zdecydować, jakiego papieru użyć. Na przykład, jeśli sprzedajesz fantazyjne meble, powinieneś użyć papieru, który wygląda na drogi i jest przyjemny w dotyku. Jeśli sprzedajesz produkty ekologiczne, nie możesz używać papieru laminowanego, ponieważ nie nadaje się on do recyklingu. Zamiast tego należy wybrać papier, który można kompostować.
Projekt nadruku jest istotnym elementem identyfikacji wizualnej Twojej marki. Dlatego też każda drukowana przez Ciebie broszura, wizytówka i zakładka powinna komunikować koncepcję Twojej marki. Powinieneś używać papieru, który jest idealnie dopasowany do Twojej marki.
Warto również wspomnieć, że faktura papieru może wywołać określone doznania. Istnieją rodzaje tekstur, które wywołują surowe lub pierwotne emocje, takie jak radość lub obrzydzenie, a także inne tekstury, które wywołują subtelne emocje, takie jak zazdrość lub poczucie winy. Należy więc upewnić się, że klienci będą odczuwać odpowiednie emocje trzymając i dotykając broszur i ulotek.
Odpowiednie czcionki
Przy projektowaniu nadruków należy być bardzo ostrożnym przy wyborze czcionki. Czcionka powinna być nie za duża i nie za mała - musi być czytelna.
Istnieje różnica pomiędzy marketingiem online i offline. Jeśli wybierzesz malutką czcionkę dla swojej strony internetowej, nie będzie to dużym problemem. Odwiedzający Twoją stronę nadal będą mogli powiększać stronę i czytać jej tekst.
Ale w marketingu drukowanym, sytuacja jest inna. Jeśli wybierzesz trudną do odczytania czcionkę, Twoi klienci nie będą nawet próbować czytać tekstu. Szanse są takie, że wyślą Twoją ulotkę do kosza. Nie będą próbowali użyć szkła powiększającego, aby zrozumieć, co napisałeś.
Nowe Technologie i Integracje
Wyjaśnijmy jedną ważną rzecz. Marketing cyfrowy i drukowany nie powinny się wzajemnie zastępować. I na odwrót, powinny się uzupełniać.
Jako marketer, należy korzystać z nowych technologii do integracji marketingu drukowanego z marketingiem cyfrowym. Powinieneś to zrobić, aby zmaksymalizować swoje wysiłki i uzyskać wyższy zwrot z inwestycji.
Na przykład, można dodać kody QR do swoich wizytówek i broszur. W ten sposób skierują Państwo swoich potencjalnych klientów do konkretnego, cyfrowego miejsca docelowego (np. strony internetowej, bloga lub strony docelowej).
Ponadto, można użyć cyfrowych list i zaawansowanych technik drukowania, aby dostosować drukowane reklamy z nazwiskami klientów. Jest to prosty sposób na włączenie personalizacji do swojej strategii marketingowej w druku i osiągnięcie wyższych wyników.
Obrazy w wysokiej rozdzielczości
Obrazy o wysokiej rozdzielczości mają duże rozmiary, więc ich użycie może spowolnić działanie strony. Marketerzy wiedzą o tym fakcie, więc kompresują wszystkie zdjęcia, których używają w sieci.
Jeśli używasz skompresowanych zdjęć na swojej stronie internetowej, powinieneś zrozumieć, że nie możesz użyć tych samych zdjęć w projekcie druku. Aby uzyskać wysokiej jakości wydruki, należy używać zdjęć o najwyższej możliwej rozdzielczości, szczególnie w przypadku druku wielkoformatowego offsetowego.
Podsumowując
Może ci się wydawać, że projekt druku jest trudny. Ale nie jest.
Jak tylko poznasz podstawy projektowania graficznego i dowiesz się, jak korzystać z niezbędnych narzędzi, zobaczysz, że wszystko jest dość proste. Z przyjemnością będziesz tworzyć nowe projekty graficzne. I łatwo będzie Ci napisać strategię marketingową w druku.
Nie wahaj się więc zanurzyć w świat projektowania graficznego. Poszerz swoją wiedzę w nowej dziedzinie i zdobądź nowe umiejętności, aby konkurować z innymi marketerami w swojej niszy.